Procedura wydawania duplikatów świadectw i legitymacji szkolnych
2022-11-21
PROCEDURA WYDAWANIA DUPLIKATÓW
ŚWIADECTW I LEGITYMACJI SZKOLNYCH
Podstawa prawna:
Duplikaty świadectw i dyplomów państwowych wydaje się zgodnie z § 24 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2019 r., poz. 1700).
Duplikaty o których mowa wydaje się na podstawie dokumentacji pedagogicznej znajdującej się w archiwum Szkoły.
I. Legitymacje szkolne:
Pierwsza legitymacja szkolna (po przyjęciu ucznia do szkoły) wydawana jest nieodpłatnie.
Nie pobiera się opłaty za sprostowania w legitymacji szkolnej (zmiana adresu, nazwiska).
W przypadku zmiany nazwiska lub adresu należy dostarczyć dokument potwierdzający zmianę danych oraz posiadaną legitymację. Duplikat wydaje się wtedy, gdy oryginał ulegnie zagubieniu, zniszczeniu lub kradzieży.
Zasady wydawania duplikatów legitymacji szkolnej:
- W przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej należy wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat (załącznik nr 1 – do pobrania na stronie szkoły lub w sekretariacie).
- Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie legitymacyjne (imię i nazwisko, data urodzenia) oraz potwierdzenie wniesienia opłaty.
- Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu tj. 9 zł.
II. Świadectwa szkolne - duplikaty:
Zasady wydawania duplikatów świadectw:
- W przypadku utraty oryginału należy wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem (załącznik nr 2 – do pobrania na stronie szkoły lub w sekretariacie) o wydanie duplikatu świadectwa z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat oraz określeniem:
- rodzaju świadectwa (ukończenia szkoły / klasy),
- roku ukończenia szkoły / klasy.
- Za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu tj. 26 zł
- Do wniosku należy załączyć potwierdzenie wniesienia opłaty.
- Termin wydawania duplikatu do 14 dni.
III. Opłaty:
Opłaty za wydanie duplikatu legitymacji i świadectwa szkolnego wnosi się na konto bankowe Urzędu Gminy Przyłęk: BS. ZWOLEŃ
91 9157 0002 0050 0505 3888 0001
W tytule przelewu należy podać: imię, nazwisko oraz OPŁATA ZA DUPLIKAT LEGITYMACJI lub OPŁATA ZA DUPLIKAT ŚWIADECTWA
opłata za duplikat legitymacji: 9 zł
opłata za duplikat świadectwa: 26 zł
UWAGA!!!
Odbiór duplikatu świadectwa u dyrektora szkoły w ciągu 14 dni od wniesienia opłaty po okazaniu dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.